Kuinka ohjelmistoyrityksen brändivideossa päädyttiin surffaamaan Karibialle?
Case: Superoperator
“Meillä oli tarve viestiä tuotteemme/palvelumme edut asiakkaalle ja hänen asiakkaalleen. Koimme, että perinteinen insinöörimäinen tapa kertoa tuotteesta ei saisi haluamaamme viestiä perille.
Olimme jo jonkun aikaa kartoittaneet, miten ja kenen kanssa video voitaisiin tuottaa järkevällä budjetilla. BrainyDay erottui muista toimijoista jalat maassa -asenteellaan. Yhteydenottoomme vastattiin ripeästi ja pääsimme keskustelemaan videon ideasta ja toteutustavasta nopealla aikataululla.”
Tarinankerronnassa viesti puetaan muotoon, joka kiinnostaa vastaanottajaa. Tarinankerronta puhuttelee ihmistä, ei yritystä. Lahjakas tarinankertoja pitää asiakkaan viestinnän ytimessä.
Superoperator ajattelee juuri näin: Viestinnän pitää herättää katsojassa tunteita ja mielenkiintoa. Sen pitää erottua. Sen pitää viihdyttää. Samaan aikaan brändin pääviestien on tultava selkeästi ilmi.
Mutta annetaan estradi asiakkaalle: Arja Aminoff, Marketing Director, Superoperator.
“Voimme lämpimästi suositella BrainyDayta koko Superoperatorin tiimin puolesta.” - Arja Aminoff, Marketing Director, Superoperator.
“Yhteistyö eteni nopeasti konkreettiseen tekemiseen ja video valmistui nopealla aikataululla. Tiukasti aikatauluraameissa.
Yhteistyö oli helppoa. Olimme samalla aaltopituudella heti alusta asti. Työskentelyssä miellytti myös, että pääsimme heti alussa keskustelemaan suoraan käsikirjoittajan/ohjaajan kanssa, ja saimme myös ehdottaa omia ajatuksia toteutuksesta. Niin, ja casting osui naulan kantaan!”