Pohjois-Karjalan Sähkö

BRÄNDIVIDEOT

Olemme tehneet yhteistyötä Pohjois-Karjalan Sähkön kanssa jo usean vuoden ajan ja toteuttaneet mittavia videokokonaisuuksia mm. erilaisista vastuullisuushankkeista. Kun säännöllisissä keskusteluissamme nousi esille yhtiön uudistuva vesivoimastrategia, ehdotimmekin hieman erilaista toteutusta strategiavideosta. Tyypillisestihän strategiavideot ovat kärjistetysti sanoen kuivahkoja esityksiä yhtiön tai liiketoiminta-alueen strategiasta, eivätkä ne välttämättä puhuttele kovinkaan laajaa kohderyhmää. Me puolestamme visioimme tarinallisen ja ajattoman brändivideon, joka iskostuu suoraan katsojan tunteisiin.

Hienoja myyntipuheita, mutta kuinka se toimii käytännössä? Erinomaisesti, kävi sittemmin ilmi. Videolla lähtökohtainen tavoite oli viestiä uudenlaisella ja mielikuvia muokkaavalla tavalla PKS:n uudistetusta vesivoimastrategiasta ja yhtiön arvoista. Toteutustavan kantavana tekijänä toimii esine, joka kulkee videon halki eri vuodenajoissa ja paikoissa, jotka kukin viestivät sekä videon strategista ydinsanomaa että yhtiön arvoja.

Pohjois-Karjalan Sähkö oli erittäin tyytyväinen videoon, ja jopa kuulemma tippa meinasi tulla linssiin teosta ensi kertaa katsellessa. Yhteistyömme heidän kanssaan on tämän jälkeen vahvistunut entisestään.

Videon kuvaukset kestivät vuodenajoista johtuen neljä kuukautta. Videota varten teetätettiin puinen pienoisvene, jota jouduttiinkin tervaamaan useita kertoja kuvausten välissä. Lisäksi videon musiikki on sävelletty varta vasten teosta varten.

Tuliko videotus? Petri voi auttaa.

PETRI LAURONEN
044 299 4075
petri.lauronen@brainyday.fi