Järvilohen tarina - lyhytdokumentti PKS Tuotannon vastuullisuusviestintään
Tuotimme lyhytdokumentin mittavasta Pohjois-Karjalan Laurinvirran yhteishankkeesta, jonka tarkoituksena on sovittaa yhteen voiman- tuotanto ja järvilohen luontaisen elinkierron palauttaminen. Videon tavoitteena oli viestiä PKS:n rahoittamasta ja toteuttamasta vastuullisuushankkeesta niin yhtiön asiakkaille kuin kaikille erittäin uhanalaisen kalalajin pelastamisesta kiinnostuneille.
Asiakas oli videon julkaisun jälkeen todella tyytyväinen videoon. Heidän mukaansa videon sekä muun asian saaman julkisuuden ansiosta yhtiön julkisuuskuva muuttui paremmaksi ja julkaisu näkyi myös piikkinä sopimustilauksissa. Ensimmäisenä tuotantonamme Pohjois-Karjalan Sähkölle video johtikin monivuotiseen, yhä jatkuvaan yhteistyön heidän kanssaan.
Vastuullisuusviestintä käytännössä
Onnistunut vastuullisuusviestintä nojaa aina konkreettisiin toimenpiteisiin.
Viestintää tulee tehdä monikanavaisesti ja materiaali editoida kuhunkin kanavaan soveltuvaksi.
Esimerkiksi Youtube-videoiden keskimääräinen pituus on 11,7 minuuttia (vuonna 2024).