PKS Sähkönsiirto - Viikon muuntamo

Teimme “Viikon muuntamo” sarjaa PKSS:n videokumppanina reilun vuoden ajan, ja tuona aikana ne keräsivät Pohjois-Karjalan alueella yli 1,5 miljoonaa katselukertaa. Puujalkavitseillä kyllästetyssä somesarjassa esiteltiin PKS Sähkönsiirron rakentamia ja ylläpitämiä sähkömuuntamoita. Viikoittain julkaistuista videoista syntyi pienoinen hitti Pohjois-Karjalassa: kuvausryhmä kertoi moneen otteeseen ohikulkijoiden pysähtyneen ja kysyneen: “teettekö työ niitä muuntamovideoita”.

Somesisällöt käytännössä

  • Perusidean pitää olla kunnossa, jotta viesti menee perille.

  • Somessa halutaan viihdettä, joten kerronta pitää viihteellistää. Kyse ei ole mainoksista.

  • Viikoittaisella julkaisulla varmistetaan, että brändi pysyy kohderyhmän mielessä.

  • Sisältöjä luodaan yhdellä kertaa pitkäksi aikaa, jolloin tuotannosta tulee kustannustehokasta.