Brändivideo teollisuuteen
Case: Ouneva Group

Ouneva Group on kansainvälisesti arvostettu teollisuuden sopimusvalmistaja ja innovatiivinen tuotekehityskumppani. Yrityksen brändiuudistus toi mukanaan tarpeen päivittää myös yritysesittelyvideon. Näin meillä oli ilo jatkaa tuttua yhteistyötä täysin uuden projektin merkeissä. Toteutimme samassa projektissa myös EB-videon.
“Ouneva Groupin yhteinen strategia ja brändi julkaistiin kesällä 2024, minkä vuoksi meille syntyi tarve uudistaa myös yrityksemme esittelyvideo sekä työnantajabrändiämme rakentava video. Nämä tukevat strategiamme tavoitteiden saavuttamista ja rakentavat Ouneva Groupin uutta yhteistä brändiä.” - Joonas Rinkinen, Communications Specialist, Ouneva Group

Teollisuuden B2B-ympäristössä arvon ja toiminnan kiteyttäminen selkeäksi sekä tunteita herättäväksi viestiksi on aina erityinen haaste. Perinteiset yritysvideot ovat usein täynnä ammattijargonia kuten ”kustannustehokkuus” tai ”vertikaalinen integraatio”. Vaikka nämä termit puhuttelevatkin asiantuntijaostajia, ne eivät välttämättä luo brändiin sitä syvempää tunnetta, jolla erotutaan kilpailijoista.
“BrainyDay oli meille tuttu tekijä entuudestaan, jonka tekninen ja sisällöllinen laatu täyttävät meidän korkeat laatuvaatimuksemme. Tiesimme, että paikallisena toimijana tuotannon käytännön järjestelyt sujuvat joustavasti ja helposti.”
“BrainyDay oli meille tuttu tekijä entuudestaan, jonka tekninen ja sisällöllinen laatu täyttävät meidän korkeat laatuvaatimuksemme. - Joonas Rinkinen, Communication Specialist, Ouneva Group

Projektimme ydinkysymys olikin selkeä: Miten kertoa tarina sopivan yksinkertaisesti, muttei liian pintapuolisesti tai liian teknisesti? Miten pitää katsojan huomio asiakkaalle tuotetussa arvossa ja kilpailueduissa, samalla kuitenkin vahvistaen Ouneva Groupin ainutlaatuista tapaa toimia?
“BrainyDay tarttui sisällölliseen haasteeseen hyvin käytännönläheisesti, ja otti monimutkaisetkin tarpeemme hienosti huomioon kummassakin videotuotannossa. Yhteistyö oli alusta asti helppoa ja mutkatonta, eikä heillä loppunut kärsivällisyys kesken, vaikka esimerkiksi yritysesittelyvideon käsikirjoitusta hierottiin täydelliseksi monta ylimääräistä kommenttikierrosta.
Ja vaikka kuvattavia kohteita oli paljon per kuvauspäivä, niin missään vaiheessa ei ollut kiireen tuntua.”

Koska Ouneva Groupin ydinarvoihin kuuluu yhdessä tekeminen niin työntekijöiden, asiakkaiden kuin kumppaneiden kanssa, valitsimme ihmislähtöisen lähestymistavan myös kuvakerrontaan. Samassa yhteydessä tuotimme työnantajabrändiä vahvistavat employer branding -videot, logoanimaatiot sekä sosiaalisen median kanaviin optimoidut mainosversiot, jotta Ouneva Group voi toteuttaa kampanjansa tehokkaasti ja monikanavaisesti.
“Pidämme siitä, että kummassakin videossa työntekijämme ovat vahvasti näkyvillä ja pääsevät myös ääneen. Esimerkiksi EB-videon aidot tarinat ja inhimillisyys sekä yritysesittelyvideon tyylikäs visuaalinen toteutus ovat mielestämme esiin nostamisen arvoisia. Onnistuneet musiikkivalinnat viimeistelevät hienot kokonaisuudet.”