
HJK & Lumme Energia
Vastuullisuusviestinnässä teot puhuvat enemmän kuin kauniit ajatukset. Lumme Energia rakensi aurinkovoimalan Suomen tunnetuimman jalkapallobrändin HJK:n kotistadionille, jolloin siitä tuli Suomen ensimmäinen aurinkoenergialla toimiva stadion. Video käsikirjoituksessa pohdimme, kuinka saamme kerrottua asian mielenkiintoisella, mutta luonnollisella tavalla.
Video tehtiin monipuoliseen viestintään: se toimii brändikampanjana, vastuullisuusviestinnässä sekä case-esimerkkinä. Kampanjointia varten toimitimme mastervideon lisäksi kampanjointiin optimoidut versiot.
Vastuullisuusvideot käytännössä
Vastuullisuusviestintä on osa yrityksen brändiviestintää. Videolla tuodaan esille vastuullisuustekoja siten, että se ei tunnu mainokselta.
Vastuullisuusviestintä on myös tärkeä osa yrityksen sisäistä- sekä sidosryhmäviestintää.
Vastuullisuusvideot ovat parhaimmillaan silloin, kun käsitellään oikeita tekoja mielenkiintoisella tavalla.