HJK & Lumme Energia

Vastuullisuusviestinnässä teot puhuvat enemmän kuin kauniit ajatukset. Lumme Energia rakensi aurinkovoimalan Suomen tunnetuimman jalkapallobrändin HJK:n kotistadionille, jolloin siitä tuli Suomen ensimmäinen aurinkoenergialla toimiva stadion. Video käsikirjoituksessa pohdimme, kuinka saamme kerrottua asian mielenkiintoisella, mutta luonnollisella tavalla.

Video tehtiin monipuoliseen viestintään: se toimii brändikampanjana, vastuullisuusviestinnässä sekä case-esimerkkinä. Kampanjointia varten toimitimme mastervideon lisäksi kampanjointiin optimoidut versiot.

Vastuullisuusvideot käytännössä

  • Vastuullisuusviestintä on osa yrityksen brändiviestintää. Videolla tuodaan esille vastuullisuustekoja siten, että se ei tunnu mainokselta.

  • Vastuullisuusviestintä on myös tärkeä osa yrityksen sisäistä- sekä sidosryhmäviestintää.

  • Vastuullisuusvideot ovat parhaimmillaan silloin, kun käsitellään oikeita tekoja mielenkiintoisella tavalla.