
Ely-keskus - Pohjoissavolaisia ilmastotekoja
Youtube-sarjat ovat viestinnän laji, jonka toimivuus saattaa unohtua tässä hektisessä maailmassa. Kuitenkin ihmiset katsovat alustalla hyvin pitkiä videoita, joten videon pituus ei muodostu ongelmaksi. Päin vastoin, pidemmällä videolla aiheeseen pystytään uppoutumaan syvemmälle.
Pohjoissavolaisia ilmastotekoja -sarja liittyy Ely-keskuksen hankkeeseen, jossa alueen yrityksiä kootaan verkostoon, jotta maakunnasta saataisiin hiilineutraali. Sarjassa esitellään yrityksiä viihteellisellä tavalla: mukaan otettiin pohdintaa, kuinka jokainen voi omalla toiminnallaan vaikuttaa asiaan.
Youtube-sarja käytännössä
Koska videot ovat pidempiä ja materiaalia yleensä useamman jakson verran, katsojat sitoutuvat asiaan yksittäistä lyhyttä videota paremmin.
Jotta sarjalle saadaan katsojia, tulee sitä mainostaa myös muissa kanavissa (someversiot, teaserit).
Viihteellinen sarja kiinnostaa ihmisiä, vaikka aihe ei olisikaan niin tuttu.
Youtube-sarja toimii silloin, kun aiheen kohderyhmä on tarpeeksi laaja, ja viestinnällä halutaan saada aikaan ajattelutavan muutoksia.