Asiakastarina - vakuuttavin tapa kehua palveluasi.
Jos ihminen johonkin luottaa, niin toisen asiakkaan kommenttiin. Asiakastarina on yritysviestinnän vakiokalustoa, mutta jos haluaa oikeasti herättää kiinnostuksen, kannattaa työkaluksi valita video.
Tehdään testi…
Asiakkaamme Superoperator oli hyvin tyytyväinen brändivideoonsa. Asiakkaan mukaan “voimme lämpimästi suositella BrainyDayta koko Superoperatorin tiimin puolesta.” - Arja Aminoff, Marketing Director, Superoperator.
Katso seuraavaksi oheinen video.
Kysy itseltäsi, kummasta olet enemmän vaikuttunut. Tekstistä vai videosta?
Miksi asiakastarinavideo?
Luottamus - jos kehut itse omaa palveluasi, uskoo ken tahtoo. Mutta jos asiakkaasi kehuu sitä, on sanoilla painoarvoa.
Uskallus - testimoniaali tarkoittaa, että palvelusi on luonut arvoa muillekin. Se madaltaa ostamisen kynnystä.
Päätöksenteko - kun esität asiakastarinan tarjouksen yhteydessä, se vauhdittaa päätöksentekoa.
Kieli - asiakkaasi ei puhu alasi ammattijargonia. Hänen puheensa keskittyy automaattisesti palvelusi arvontuottoon.
Hinta
Asiakastarinoita on kevyt tuottaa, ja tyypillisesti hintaluokka on merkittävästi matalampi kuin vaikka yritysesittelyllä tai brändivideolla.
Hinta 1 500 - 4 000 €
Projektijohto ja käsikirjoitukset.
Asiakkaasi ennakkohaastattelu.
Aikataulutus ja järjestelyt suoraan asiakkaasi kanssa.
Ammattimainen kuvaaminen ja kuvaustyöskentely.
Monikanavaiseen viestintään sopiva toimitus.
Voit tilata kerralla myös useamman asiakastarinan paketin.
Asiakastarinan käyttäminen myynnissä
Asiakastarina lienee uskottavin keino todentaa yrityksen tuottamaa arvoa. Kun yritys itse kertoo osaavansa hommat, uskoo ken tahtoo. Mutta kun tyytyväinen asiakas kertoo samat lorut case-esimerkkinä, ei sitä tohdi alkaa kyseenalaistamaan.
Laitetaanko asiakastarinasi töihin?
Varaa aika 60 minuutin etäpalaveriin, niin katsotaan, mitä tuotanto tarkoittaisi teidän tapauksessa. Palaverin perusteella laskemme tuotannolle tarjouksen.
Millä tavoin asiakastarinaa hyödynnettäisiin myynnissä ja markkinoinnissa?
Missä kuvaukset suoritettaisiin?
Millä tavoin asiakastarinavideo tuotetaan laadukkaasti?
Millainen budjetti on järkevä?